Fejérkőtől Tündérvölgyig 1. (Kereki – Pusztaszemes – Bálványos)

A túramozgalom részletes kiírása itt olvasható.

Időpont: 2013. április 14. (vasárnap)

Találkozás: Kaposvár távolsági autóbusz pályaudvar 06:45 órakor.

Indulás a Siófokra menő autóbusszal 07:00-kor Kereki alsó megállóig, érkezés: 09:00

Aki esetleg telekocsi módszerrel jön, szintén a Kereki alsó autóbuszmegállóhoz jöjjön 9-re!

Túra útvonala: Kereki – Fejérkő-vár – Pusztaszemes – Jaba völgy – Bálványos – Karácsony puszta – (Kereki.)

A túrát körtúra változatban teljesítjük!

Táv: 17 km, Szint: 350 m

Látnivalók útközben: Kereki Fejérkő vár romjai, Pusztaszemes Műemlék Magtár és Rk. templom, Bálványos, Műemlék templom és népi lakóház. Induláskor minden résztvevő megkapja a túramozgalom névre szóló igazolófüzetét, a túra során az 1 és 2 kódokat fogjuk érinteni. A terep nyílt, esős , hóolvadásos időjárás után a Jaba völgy sáros lehet.

Hazautazás: Kerekiből 15:12-kor, vagy kedvezőtlen időjárás esetén Bálványosról 15:42-kor autóbusszal Balatonföldvárra, onnan átszállással Kaposvárra, várható érkezés: 17:55 –kor.

Menetjegy oda/vissza teljes áron: kb. 3200 Ft

Étkezés egyénileg, hozott anyagból.

Öltözék: időjárásnak megfelelően, túrabot és vízálló bakancs ajánlott.

Aki gépkocsival szeretne jönni, kérem jelezze számomra, hogy mindenképpen találkozzunk!

Kedvcsináló képek egy korábbi túráról.

Mindenkit szeretettel vár a túravezető:

Hevesi Zoltán

Dátum:
2013, április 14 - 06:45 - 17:55
Túra típusa:
TTSE túra

FTV 1.Kereki körtúra

Kereki - Pusztaszemes - Jaba-völgy - Bálványos - Kereki

Táv: 17 km Szint: 350 m

Rendhagyó módon ( és lustaságból ) álljon itt egyik túratársunk beszámolója aki Budapestről érkezett, hogy teljesítse ezt a túramozgalmat. Az eredetit itt olvashatjátok!

Ismét bebizonyosodott, hogy "nem csak foci (OKT) van a világon"
Somogy lankáit bizony-bizony hanyagoltam az elmúlt években, és ez a mozgalom valahogy nem "érintett meg".
Nem kellett sokáig kapacitálni, amint lehetett már indultam is, és jól döntöttem.
Ma a túra elején járt a kis csapat, előző héten a második szakasz volt, terv szerint. Ezt a szakaszt el kellett halasztani, és a mai nap volt az "esőnap".
Az elején csatlakoztam tehát, a folytatást egyedül kell megoldanom, hogy májusban, amikor a meghirdetett harmadik túra esedékessé válik, már ne legyen restancia.
Kereki déli "végén" volt a találkozás, 9:00 után kicsivel értünk oda, mert azt autót ott tettük le, ahol a körtúra véget ért, és bizony a két pont között volt 2 kilométer "többlet".
Sebaj, megvártak, és már indultunk is. A vár alatti szépen kiépített parkolóban volt a "kajapont", vendéglátónk kávéval, és süteménnyel várt bennünket. Kíséretet is kaptunk, a várig együtt mentünk. A vár nem sokat változott, néhány tégla tán lepotyogott, de felújításnak, karbantartásnak nyoma sincs.

A jelzett ösvény tökéletes, csak kicsit meredek.
Rövöd pihenő, majd búcsú, irány a Z- jelzés. A kereszteződésben tábla, pöttyök, kezdődött a "könyvelés".
Füves lankán ereszkedtünk, az első település Pusztaszemes, A Gyógygödör nyitva volt, de még korai lett volna. Néhány méter kitérő észak felé.

Irányt váltottunk, egy mezőgazdasági úton dél-délkeleti irányba távolodtunk, hogy a völgy aljában lévő patakkal "párhuzamosan" fokozatosan felvegyük a keleti irányt. Belefutottunk a dél felől érkező P- jelű útba (DDP), mely itt vált irány, pár száz métert együtt halad a két jelzés.
Az elágazásnál újabb tábla, "könyvelendő" a kód.

A piros dél felé, mi észak felé, folyamatosan kapaszkodunk felfelé, balra Bálványos házai, de a településig még kell menni, nem keveset.
Jókora tisztelet-félkört ír le a Z-, de aminek be kell következni, az bekövetkezik.
A TUHU térképén csak úgy, kocsma, de van neve is, Zöld Macska. És volt sör is. Fogyasztott a kis csapat rendesen.

Már jó meleg volt akkor, és volt pár kilométer a lábunkban.
Egy darabig országút, majd földút, meglehetősen vizes, de tűrhetően járható. Kertek vannak arrafelé, de nagy mozgást nem érzékeltünk.

Végre elértük az országutat, folyamatos emelkedéssel, de még mindig volt emelkedő, igaz már nem sok.
Egy hatalmas GSM toronyig mentünk, itt elhagytuk a jelzett utat, és irány lefelé, jelzetlen földúton.

Gyilkos ereszkedés, de már látszott az országút, a "megváltás".
A téren újabb meglepetés, a reggeli vendéglátónk friss tejfölös lángossal várt bennünket. Nagynak tűnt a "halom", de nem tartott sokáig. Az ínyenceknek volt fokhagymás tejföl is.

Sajnos a csapat kaposvári "különítményének" menni kellett, hisz a busz arrafelé ritkán jár. Földváron átszállás, ha mázlijku volt, megtalálták a műintézményt, elvégre idejük volt. Mi kocsival mentünk, így már itthon is vagyok, és meg is írtam a beszámolót. Mire a busz Kaposvárra ér, már olvasható.
Köszönöm a szép túrát!

11-en vágtunk neki a Kereki várhegynek és 'minimális veszteséggel' teljesítettük is a távot. Gyönyörű idő, jó terep és sok kis apró de érdekes látnivaló tette széppé és hangulatossá a túrát.

Külön köszönet Anitának a sok finomságért és Lászlónak a sok hasznos és érdekes információért mellyel megkínáltak bennünket.

Még több fotó katt a képre.
FTV 1. túra ( Kereki kör)